שיהיה לך יום סגול

נגן וידאו

ביוזמה משותפת של ארגון “לתת תקווה“, ד“ר איריס נוימן מבית חולים סורוקה וגלית גרינברג מהמרכז לחינוך לאפילפסיה, עשרות ילדים חולי אפילפסיה ובני משפחתם יצאו בפורים ליום שכולו כיף על מנת לציין את “היום הסגול“. הילדים והמשפחות, כולם לבושים בחולצות סגולות ובצמידים סגולים עם הכיתוב “שיהיה לך יום סגול” צבעו את פארק קרסו למדע בבאר שבע – בסגול, במטרה להעלות מודעות למחלת האפילפסיה ועל מנת לתת להם לחוות יום כיף משפחתי.

“היום הסגול” הוא יוזמה משנת 2009. קסידי מייגן, אז ילדה בת תשע מקנדה אשר חלתה באפילפסיה, החליטה להעלות את המודעות למחלה במטרה לנפץ מיתוסים הקיימים סביבה ולהעצים את החולים. היא הציעה את הצבע הסגול משום שזהו צבעו של פרח הלבנדר הצומח בבדידות, כפי שקסידי מייגן הרגישה בעקבות המחלה. מאז, כל שנה ב-26 למרץ מציינים בכל העולם את “היום הסגול“.

דפנה ברוורמן, מנהלת מחלקת פילנתרופיה בשינובר גרופ – מטעם ארגון לתת תקווה: “היה מרגש לראות את כל הילדים שמחים ונהנים. אני שמחה שארגון “לתת תקווה” חבר אל ד“ר איריס נוימן ויחד הצלחנו לחגוג את “היום הסגול” שנה שנייה בישראל, ואני מקווה כי אכן נצליח להעלות את המודעות למחלה. ארגון לתת תקווה ימשיך לפעול על מנת להקל ולשמח חולים ברחבי הארץ“.

כתבות אחרונות

אפילפסיה היא מחלה נוירולוגית נפוצה יחסית, שכיחותה היא 1% מהאוכלוסייה הכללית…

ביוזמה משותפת של ארגון “לתת תקווה“, ד“ר איריס נוימן מבית חולים סורוקה וגלית גרינברג מהמרכז לחינוך לאפילפסיה…

הסיפור האישי של שירה גלנץ, אימו של גיא בן השנתיים. הסיפור חושף את הגילוי, ההתמודדות והחוויות שבדרך…

מחלת האפילפסיה הנקראת כפיון המוכרת כ"מחלת הנפילה" הינה הפרעה נירולוגית שכיחה המופיעה ב 1% מהאוכלוסייה…

בישראל חיים כיום כ-82,000 חולי אפילפסיה וכ-20,000 מתוכם הינם ילדים מתחת לגיל 18. אז מהי מחלת האפילפסיה?

קידום הבריאות בתחום האפילפסיה, גנטיקה , הפרעות במצבי הרוח ואילו פעילויות גורמות להתקפים